"רוח פירון מרחפת": קשיים בקבלת רישוי למוסדות חרדיים

    איתי גדסי 3 Comment on "רוח פירון מרחפת": קשיים בקבלת רישוי למוסדות חרדיים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הסיכומים על מחיקת "הישגי" לפיד ופירון, כפי שעוגנו בהסכמים הקואליציוניים, הבוקר יצאו נהלים חדשים הנוגעים לרישוי מוסדות חינוך לבתי ספר חדשים במוכר שאינו רשמי.

    בין הסעיפים והנהלים שנשלחו הבוקר, נכתב כי בתי הספר של המוכר שאינו רשמי, הכוללים למעשה גם את הגנים והישיבות הקטנות (גילאי 3-17), המעוניינים ב'הכרה', יצטרכו לעמוד בשבעה תנאים עיקריים. פדגוגיה, בטיחות סביבתית, תברואה ובריאות, כספים, התאגדות הבעלות, המבנה הפיזי של המוסד והרשות המקומית.

    המנהלים יצטרכו להמציא למשרד החינוך את היתרי הבניה שלהם, אישורי ההקצאה שקיבלו מהעירייה, ושאר אישורים אלו. כל זה תקף גם על בתי ספר שמוסיפים חדרים או בניה נוספת לבית הספר.

    במסמך נכתב כי "אם יתגלה שהבעלות לא מילאה אחר הוראות הדין, ינקוט משרד החינוך צעדים לפי הנדרש, לרבות אי מתן תקצוב והמלצה שלא לתת רישיון למוסד החינוכי.

    מה שיותר מעניין במסמך היא הועדה הממליצה לשר החינוך, שבעצם הוקמה "כדי לבחון את ההשפעה להחלטה על הכרה במוסד, על מערכת החינוך הממלכתית, ובייחוד תבדוק הועדה, אם הכרה במוסד עלולה לפגוע במערכת החינוך הממלכתית, לסגירה צפויה של כיתות לימוד או פגיעה במספר התלמידים במוסד הממלכתי".

    כזכור, חלק ממתווה פירון לחינוך הממלכתי, היה חיזוק מוסדות הממלכתי-חרדי, וצמצום מוסדות המוכר שאינו רשמי. והחלטות אלו מיושמות באופן פלא גם בקדנציה זו.

    גורם המקורב לסגן שר החינוך ח"כ פרוש אמר ל'קול חי' כי הדברים הובאו בפניו, וכי כבר מחר תכונס בבוקר ישיבה מקצועית לטיפול בעניין. הוא הביע ביטחון כי הנהלים המופיעים במסמכים, ישונו באופן יסודי, לרווחת המנהלים והמוסדות.

    3be59ba0-f888-4c13-a904-b3ce9a060d97 07d1dd23-fa22-4d58-88c2-32ea930165bd (1) b6e6e72e-4be9-426f-962f-110f34fe0ca9 d6dd842a-3a4f-4b8d-98dc-d39e6f993c45 db1d4603-0677-4486-a85e-2337718b0f8c



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גם למורים החרדים (חדשים) יש בעיות רדיפה קשות.

      ואין כל פיתרון כי אין זה מעניין את אף אחד כולל תקשורת וח"כ.

      מדובר בביטול הכרה השכלה תורנית שע"י הרבנות, דבר שמונע דרגה של תואר אקוולנטי.

      והמשמעות היא: שמורה חרדי חדש בחינוך מוכר (לא חיידר) יש בפניו ב' אופציות או משכורת 4300 ש"ח ללא כל אופציה להתקדמות כלל, שזה מתחת למינימום בהרבה, בהתחשב בשעות הרבות של ההכנה והקשר עם ההורים וכו'.

      או ללמוד במכללות כפירה שאין רוח חכמים נוחה עימהם.

      הח"כ יודעים ומתעלמים, התקשורת החרדית כלל לא מתיחסת למצב הנ"ל.
      אבל לא יודעים שבזה תלוי כל הדור הבא של העולם החרדי ושוכחים להשקיע שם מאמץ קטן.

      יכולים או לתת חלופה ללימודים במכונים תורניים שמפוקחים ע"י גדולי ישראל. או לבטל את הגזירה של פירון לפיד ויבחנו ברבנות.

      המצב כיום יגרום שכל המורים החרדיים שיש להם יראת ה' יעזבו את ההוראה או שילכו למכללות כפירה, ואז הדור הבא יצא ממש מחונך לתפארת הניצחון החרדי על ממשלת לפיד בבחירות 2015.

    2. 2

      בס"ד

      זר לא יבין זאת
      מנהלי המוסדות החרדיים עוברים פשוט מסכת התעללויות ועינויים
      שיכולים אפילו להתחרות עם העינויים שבשב"כ
      היכן חברי הכנסת למה לא מזעזעית את אמות הסיפים?
      הלזאת יקרא כיבוד הסכמים
      להלן סעיף בהסכם הקואלציוני שנחתם עם יהדות התורה(וגם עם ש"ס):
      סעיף 55 בהסכם: " בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים… כמו כן תדון הועדה בכל נושא הביורוקרטיה הכרוכה בתקצוב מוסדות החינוך החרדיים…."
      לידיעת החכי"ם החרדיים, הבעיה לא רק בנהלים השערורייתים החדשים
      של שנת הלימודים הבאה, אלא גם עכשיו 120 יום מפתיחת שנה ועדיין עשרות רשיונות טרם התקבלו בגני ילדים ומוסדות מוכש"ר ופטור, ללא כל תקציב ועם סכנת סגירה!
      היכן החכי"ם החרדים??

    3. 1

      מוישי צודק ב- 1000 אחוז
      החכי"ם לא מגיבים כראוי על קיפוח עובדי ההוראה החרדיים שמקבלים שכר עוני בגלל שהמסגרות בהם עובדים מתוקצבות בפירורים